🎉🎉🎉 Wyróżnienie Agencja Digital Roku wg MMP!🎉🎉🎉

Strona główna | Portfolio | Oclean – case study

#BRAND GOES HERE

Oclean

II Rozpoczęcie 

Działania SEO rozpoczęliśmy od audytu SXO, który dostarczył wiele informacji na temat tego, dlaczego do tej pory strona nie mogła osiągać odpowiednich wyników w organicu. Po pierwsze, uporządkowaliśmy strukturę strony oraz wykonaliśmy szereg koniecznych przekierowań starych adresów, aby nie zmarnować ich potencjału. Po drugie, wdrożyliśmy strategię contentową. Rozpoczęliśmy od uzupełnienia bloga o wartościowe treści w tematyce okołomedycznej dotyczącej higieny jamy ustnej. Mając na uwadze EEAT i YMYL postawiliśmy na wysoką jakość treści, które tworzyliśmy w kolaboracji z klientem.

Niedługo po rozpoczęciu prac SEO, rozpoczęliśmy działania performance. Zrezygnowaliśmy z reklam video w YouTube oraz banerowych w GDN. Wybraliśmy kampanie w wyszukiwarce oparte o zasoby tekstowe oraz reklamy produktowe, oparte o feed. Upraszczając: zostaliśmy przy typach kampanii Search, Merchant Center, Performance Max.

W naszej strukturze Google Ads zastosowaliśmy podział na trzy rodzaje kampanii: 

  • 1. wyszukiwarka oparta o słowa kluczowe, 
  • 2. wyszukiwarka dynamiczna,
  • 3. kampania z reklamami produktowymi. 

W tych kampaniach zastosowaliśmy zarówno hasła cold („szczoteczka soniczna”, „szczoteczka elektryczna”), jak i hasła warm, zawierające w słowie kluczowym nazwę modelu szczoteczki (“Air2”, “Flow”, “F1” itp.). W kampaniach dynamicznych kierowaliśmy ruch na wybrane podstrony ze szczoteczkami oraz irygatorami. W kampaniach opartych o feed w pierwszym etapie wybraliśmy wszystkie dostępne produkty. Po stworzeniu kampanii brandowej z hasłami typu „oclean”, „szczoteczki oclean”, wykluczyliśmy te hasła z reszty kampanii.

III Działania

Jako pierwsze uruchomiliśmy kampanie oparte o „ciepłe” słowa kluczowe, aby rozruszać nowe konto i zacząć zbierać konwersje. Następnie uruchomiliśmy kampanię Merchant Center – ona odpowiadała za tak zwany Low Traffic, czyli sprowadzenie na stronę masowego ruchu w stosunkowo niskim koszcie, w tym celu została ona zoptymalizowana pod maksymalizacje kliknięć z ustawionym maksymalnym kliknięciem.

Podczas promocji na stronie oclean.pl dodawaliśmy rozszerzenia Promocji oraz Link do podstrony. Po kilku tygodniach został włączony PMax, na którym zwiększaliśmy budżet, jednocześnie zmniejszając go z kampanii Merchant Center.

Z kolei w działaniach SEO tuż po zagospodarowaniu obszaru contentowego rozpoczęliśmy strategię link buildingową. Przeanalizowaliśmy linki konkurencji i na tej podstawie wyznaczyliśmy strategię, której trzymamy się od czterech miesięcy. Dodatkowo cyklicznie podejmowaliśmy działania na stronie na podstawie wyciąganych podczas współpracy wniosków.

IV Wynik

Performance: Weryfikując nasze estymacje i ich faktyczną realizację, zauważyliśmy różnicę w liczbie wyświetleń i estymowanych zakupów. Pierwsza różnica wynikała z CTRów. Mieliśmy niższą estymację wyników CTR, niż w rzeczywistości osiągnęliśmy. W efekcie generowaliśmy mniej wyświetleń, niż zakładaliśmy, jednak liczba kliknięć się zgadzała. 

Niższy CPA – plan sprzedaży zrealizowany w 209%

Druga różnica wynikała z CPA – kosztu za zakup, który udało się znacząco obniżyć, dzięki czemu pod koniec pierwszego miesiąca współpracy osiągnęliśmy 209% realizacji sprzedaży i 189% realizacji przychodów.

Zwiększenie targetu i zwiększenie wartości koszyków 

Dużą zaletą współpracy była i pozostaje elastyczność naszych działań, która pozwala na przeniesienie budżetów pomiędzy kampaniami podczas optymalizacji konta. Dzięki takiemu podejściu, wyżej opisanej strukturze, stałej optymalizacji i skupieniu się na generowaniu samej sprzedaży, w drugim miesiącu działań udało nam się wygenerować 155% zwiększonej estymacji sprzedaży. Z kolei wartość koszyka każdego klienta zrównała się z wartością przed rozpoczęciem działań płatnych.

Wzrost liczby wyświetleń z SEO o 85%

SEO: Wyników dotyczących sprzedaży i zachowań użytkowników nie możemy analizować r/r z uwagi na brak wcześniejszej implementacji narzędzia Google Analytics, a porównania okresów nie są do końca miarodajne z uwagi na bardzo silną sezonowość produktów (zwiększającą się w okresie przedświątecznym). 

Niemniej, udało nam się wyciągnąć dane z Google Search Console, które pokazują, że w okresie dotychczasowej współpracy (sierpień-listopad): 

  1. 1. zwiększyliśmy liczbę kliknięć o niespełna 12% 
  2. 2. zwiększyliśmy liczbę wyświetleń o aż 85% 

Stały wzrost darmowego ruchu

Od początku współpracy z marką Oclean oraz wyłącznym dystrybutorem w Polsce – Brandbook Services, cały czas obserwujemy tendencję wzrostową w pozyskiwaniu ruchu bezpłatnego w Google Analytics:

Awans kluczowych fraz 

Pozycje słów kluczowych mówią same za siebie. Dało nam się zbudować stabilne pozycje kluczowych dla klienta fraz, odpowiadających za sprzedaż produktów:

  • szczoteczka soniczna – 17  ➡️ 7
  • szczoteczki soniczne dla dzieci – 50 ➡️ 8
  • szczoteczka soniczna zestaw rodzinny – 17 ➡️ 5
  • oclean x pro elite – 3 ➡️ 1 
  • szczoteczka oclean x pro elite – 9 ➡️ 1
  • oclean x pro opinie – 40 ➡️ 4
  • oclean x pro elite opinie – 17 ➡️ 2
  • oclean x pro digital opinie – 17➡️ 5
  • oclean x pro digital – 2 ➡️1
  • oclean w10 – 6 ➡️  3
  • oclean szczoteczka soniczna opinie – 6 ➡️ 3
  • oclean kids – 7 ➡️ 2
  • oclean flow szczoteczka – 6 ➡️ 2
  • oclean flow – 13 ➡️ 4
  • oclean endurance – 7 ➡️ 2
  • końcówki oclean x pro – 3 ➡️ 1
  • końcówki do szczoteczki oclean x pro – 3 ➡️ 1
  • etui do szczoteczki sonicznej – 10 ➡️ 7
  • irygator do zębów jak używać – 9 ➡️ 5

Prześcignięcie konkurencji na topowe frazy 

Jesteśmy bardzo dumni z tych wyników, ponieważ w organicu konkurujemy z gigantami, którzy zajmują się dystrybucją produktów i przeskoczenie na takie pozycje było dużym wyzwaniem, które udało się nam osiągnąć w zaledwie kilka miesięcy współpracy! 

Wzrost widoczności fraz w kluczowym zakresie TOP10

Od początku naszej współpracy widoczność serwisu sukcesywnie rośnie – wzrosty widać nie tylko w TOP 50, ale i w zakresie TOP 10, który jest kluczowy pod kątem generowania ruchu i konwersji na stronie:

Realizacja celu sprzedażowego w 80% miesiąc przed czasem 

Miesiąc przed zakończeniem kampanii udało nam się zrealizować cel sprzedażowy w 80 proc. Przed nami jeszcze 4 tygodnie działań. Jesteśmy pełni nadziei, że ten cel uda nam się uzyskać znacznie wyższego wyniki niż estymowaliśmy na początku.

Masz pytania? Zadaj je w komentarzu! Chcesz, żebyśmy zrobili audyt Twoich działań performance lub seo, albo pomogli wygenerować większą sprzedaż? Odezwij się do nas! Chętnie porozmawiamy!  

Roksana Frankowska, SEO Lead w KERRIS, roksana.frankowska@kerrisgroup.com 

Mikhail Fediukovich, Performance Marketing Lead w KERRIS, mikhail.fediukovich@kerrisgroup.com


#CONTACT GOES HERE

Chcesz poznać szczegóły?

KRRIS_WWW_v1.1

    Nie ma sprawy! Zostaw nam swój adres, a otrzymasz od nas więcej informacji
    Twój adres e-mail

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości!