🎉🎉🎉 Wyróżnienie Agencja Digital Roku 2022 wg MMP!🎉🎉🎉

Strona główna | Blog | Karta produktu, która sprzedaje – jak ją dobrze zaplanować
Wróć

Karta produktu, która sprzedaje – jak ją dobrze zaplanować

| 5 min | Roksana Gliszczyńska

Niektórzy twierdzą, że najważniejszą cechą produktu jest jego cena, natomiast wpływ na jego zakup ma wiele innych czynników, m.in karta produktu na stronie www. Odpowiednio przygotowana, nie tylko zwiększy konwersję, ale również wygeneruje ruch.

Podstawy i treści 

Google to wyszukiwarka treści, dlatego ich odpowiednie umieszczenie na stronie to jeden z czynników rankingowych. Nazwa produktu powinna być wyczerpująca i najlepiej zawierać słowo kluczowe. Jej odpowiednie ustawienie w systemie CMS jest zazwyczaj punktem wyjściowym do tytułów stron oraz nagłówków H1, które mają ogromne znaczenie w kontekście optymalizacji on-site. 

Oprócz samej nazwy produktu istotny jest jego odpowiedni opis – parametry techniczne, zdjęcia wysokiej rozdzielczości i dodatkowe informacje dokładnie przedstawiające produkt. Wszystkie istotne informacje o promocjach, rabatach, gratisach, czy darmowej dostawie powinny być widoczne na pierwszy rzut oka. Tak samo, jak wylistowanie możliwych form dostawy oraz ich kosztów. Należy również zadbać o odpowiednie nazewnictwo przycisków dodania produktów do koszyka – treść przycisku powinna być zwięzła, a jego intencja jasna. Dobrze sprawdzają się proste CTA np. “Kup”, “Dodaj do koszyka”. 

ministerstwo dobrego mydła - podstrona produktu
Przykład rozbudowanej contentowo podstrony – Ministerstwo Dobrego Mydła

Wygląd w SERP

Produkty wyświetlają się wysoko w wynikach wyszukiwarki, ale konkurencja zbiera większość ruchu? Rozwiązaniem tego problemu będzie poprawa wyglądu strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Elementy widoczne w SERP można zmienić m.in. wprowadzając odpowiednią optymalizację on-site. Opis meta description, powinien przyciągać wzrok i zawierać wartościowe informacje o produkcie. Warto dodać emoji, szczególnie jeśli nie korzysta z nich konkurencja, natomiast Google może, ale nie musi ich wyświetlić w wynikach wyszukiwania. Wpływ na to ma bardzo wiele różnych czynników, jak np. autorytet domeny.

Bardzo ważne jest również poprawne wdrożenie mikrodanych produktowych, które pozwolą na wyświetlanie w wynikach wyszukiwania dodatkowych informacji o produkcie, jak jego ceny, dostępności czy oceny innych użytkowników. Mikrodane wdraża się w kodzie strony (niektóre systemy CMS implementują schemę samodzielnie, niektóre, jak np. WordPress posiadają darmowe wtyczki do oznaczania tych danych). Podobnie, jak w przypadku meta description, Google może, ale nie musi wyświetlić w wynikach wyszukiwania danych o produktach lub tylko część z nich. Nawet jeśli dane strukturalne nie wyświetlą się, ich prawidłowa implementacja na stronie internetowej może mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie. 

tołpa serp
Dane strukturalne na przykładzie Tołpa

Zwiększanie wartości koszyka dzięki odpowiedniej optymalizacji

Linkowanie wewnętrzne jest szczególnie ważne nie tylko z punktu widzenia SEO, ale również z punktu widzenia sprzedażowego. Na karcie produktu powinny znaleźć się moduły cross sellingowe, które już z jej poziomu pomogą użytkownikowi dobrać dodatkowe produkty do swojego zamówienia. W 2018 roku, Evergage przeprowadziło badanie, wykazujące, że 56% konsumentów chętniej wracało do sklepu, który proponował produkty rekomendowane. W 2021 roku, według Accenture liczba tych użytkowników wzrosła do 91%. 

cross selling zalando

Takie moduły powinny być widoczne już na karcie produktu – np. “podobne produkty”, ale dobrą praktyką jest wyświetlanie pop-upu po dodaniu produktu do koszyka z zawartością, np. “możesz potrzebować także”, w którym będą prezentowane produkty współtowarzyszące. Przykładowo: jeśli klient dodał do koszyka telewizor, można zaproponować mu np. gwarancję.

Po przejściu do koszyka warto również wyświetlić informacje na temat produktów, które mogą być dodatkiem do zamówienia, a klient nie pomyślał o nich wcześniej. 

Ponadto informacje o produktach przecenionych, czy ostatnich sztukach powinny być widoczne już z poziomu kategorii, by zachęcić klienta do zakupu konkretnych produktów lub zwiększenia wartości koszyka.