🎉🎉🎉 AGENCJA DIGITAL ROKU 2024, WYRÓŻNIENIE “WYNIK NA MEDAL”🎉🎉🎉
Znaleźć klucz do sukcesu, czyli testy A/B strony www na potrzeby kampanii reklamowych z Google Optimize
Przeprowadzanie testów efektywności działań w sieci to dzisiaj podstawa. Trudno jest bowiem wybrać najbardziej korzystne rozwiązanie, bez sprawdzenia różnych wariantów oraz efektów kryjących się za każdym z nich. Zwłaszcza, że testować możemy wszystko: kanały promocji, grupy docelowe, teksty reklamowe oraz wiele innych elementów. Wśród nich znajduje się również strona docelowa, tak często pomijana przez marketerów. Tymczasem warto pamiętać, że kampania nie kończy się na reklamie, i to właśnie nasza strona lub landing page zadecyduje o tym, czy użytkownik dokona konwersji, czy też nie.
Na szczęście w celu przeprowadzania testów nie trzeba budować nowej witryny. Do naszej dyspozycji pozostaje bowiem takie narzędzie, jak Google Optimize które pomaga w testowaniu nowych rozwiązań na istniejącej już stronie. Przy jego pomocy możemy zmieniać nie tylko treść, ale również układ witryny bez konieczności angażowania w to programistów. Co ważne, możemy przeprowadzić testy w taki sposób, aby pozostały one widoczne tylko dla użytkowników będących grupą docelową określonych kampanii. Tak duża możliwość wyboru pozwala również przetestować nowe rozwiązanie np. tylko wśród nowych użytkowników lub tylko wśród powracających na stronę. Testować możemy także różne call to action, kolorystykę itp.
O czym należy pamiętać przy przeprowadzaniu testów?
- wszystkie testy powinny być wykonywane na jednej, określonej grupie użytkowników – tylko w ten sposób nasze wyniki będą miarodajne
- testujemy tylko pojedyncze elementy – jeśli wprowadzimy wiele zmian jednocześnie, nie będziemy wiedzieć, który z nich rzeczywiście wpłynął na wynik
- testowanie zabiera trochę czasu – nie możemy wyciągać wniosków po 1 dniu, w tym celu należy zebrać więcej danych
- testy powinny być uwzględnione w budżecie kampanii – to istotny element działań promocyjnych i nie powinien być pomijany.
Wyniki
Na stronie jednego z naszych klientów przeprowadziliśmy testy umiejscowienia wybranych elementów serwisu. Zauważyliśmy, że wielu użytkowników opuszczało stronę po zapoznaniu się jedynie z 50% jej zawartości nie docierając do formularza kontaktowego. Podjęliśmy zatem decyzję, aby przypiąć formularz po prawej stronie witryny. Dzięki temu zrobił się on widoczny przez cały czas dla użytkowników przebywających na stronie i czytających opisy oferty.
Efekt: współczynnik konwersji zwiększył się o 88,65% (z 0,97% do 1,83%).
Podsumowując: testy strony www pomagają wprowadzić zmiany przyczyniające się do wzrostu ilości jej odwiedzin oraz, za sprawą m.in. polepszenia wygodny użytkowania, ilości konwersji. To z kolei realnie przekłada się na wyniki biznesowe. A w takiej sytuacji nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać, że tego typu działania zdecydowanie warto regularnie przeprowadzać.