🎉🎉🎉 Wyróżnienie Agencja Digital Roku 2022 wg MMP!🎉🎉🎉

Strona główna | Blog | Jakie możliwości Google Ads sprawdzają się najlepiej w e-commerce?
Wróć

Jakie możliwości Google Ads sprawdzają się najlepiej w e-commerce?

| 7 min | Zespół KERRIS

Działania reklamowe są jednym z najważniejszych elementów prowadzenia sklepu internetowego. Wiele z nich wybiera obecnie formę reklamy w internecie głównie ze względu na łatwo mierzalne koszty, optymalizację oraz szczegółowe dane na temat klientów. Najpopularniejszym obecnie systemem reklamowym w marketingu internetowym jest Google Ads. Oferuje ogromne możliwości dla każdego reklamodawcy i wyświetlanie odpowiednio dobranych reklam do właściwej grupy docelowej.

Zaczynając od reklam w wyszukiwarce, gdzie docieramy do osób w momencie, w którym są aktywnie zainteresowani naszym produktem lub usługą, a kończąc na YouTubie z reklamami wideo. Niestety wiele możliwości, które oferuje system sprawia, że nie dla każdego jest ono w pełni zrozumiałe. Aby nie zakończyć szybko kampanii bez żadnego zwrotu z inwestycji należy najpierw zastanowić się, które z elementów tak obszernego narzędzia są nam faktycznie potrzebne przy promocji sklepu internetowego i wybrać te zdecydowanie najskuteczniejsze. Poniżej zwracamy uwagę tylko na kilka funkcjonalności z całego systemu, które mogą przydać się właścicelom e-commerce’ów.

Kampania produktowa

W przypadku kampanii dla e-commerce najbardziej efektywna jest kampania produktowa. Możliwość umieszczenia w reklamach zdjęcia produktu, jego opisu i ceny, a także linku przekierowującego do odpowiedniej podstrony sprawia, iż są niezwykle atrakcyjne z perspektywy użytkownika-klienta i przynoszą zdecydowanie największy zwrot z inwestycji dla sklepów internetowych ze wszystkich dostępnych typów kampanii dostępnych w Google Ads. Samo uruchomienie kampanii nie jest bardzo skomplikowanym etapem, należy jednak pamiętać o dobrych praktykach tworzenia i optymalizacji reklam (dobrej jakości zdjęcie przedstawiające produkt, cenę i opis), a także o umieszczeniu pliku produktowego.

Remarketing

Gdy nasze działania reklamowe spowodowały, że użytkownik wszedł na naszą stronę i zapoznał się z produktami sklepu internetowego to połowa sukcesu już za nami. Teraz należy zastanowić się, jak przekonać go do powrotu i sfinalizowania zakupu. W odsieczy przychodzą nam tutaj rozległe możliwości remarketingu, czyli kierowania reklam do osób, które wykonały daną czynność w naszej witrynie. W przypadku sklepów internetowych najpopularniejszą opcją jest przede wszystkim kierowanie reklam do osób, które odwiedziły daną podstronę np. z określonym modelem butów, a dzięki wykorzystaniu opcji remarketingu dynamicznego wyświetlanie im spersonalizowanych reklam wraz ze zdjęciem produktu oraz jego ceną. Inną, ale równie ciekawą i angażującą opcją są działania remarketingowe w stosunku do osób, które porzuciły koszyk. W tym przypadku możemy zaproponować w reklamie odpowiednią zniżkę w zamian za powrót na stronę i finalizację zakupów z pozostawionego koszyka.

Integracja Google Ads z Google Analytics

Bardzo istotnym o ile nie najważniejszym elementem współpracy przy Google Ads jest integracja z narzędziem do analityki internetowej czyli Google Analytics. Bez raportowania odpowiednich danych cały nasz wysiłek w przygotowanie tekstów reklamowych oraz samych reklam, a także codzienna praca nad kampanią pójdą na marne. Dopiero po zalogowaniu do narzędzia otwierają się przed nami świetnie warunki do analizowania naszych działań reklamowych. Możemy sprawdzić m.in. z jakich słów kluczowych generujemy największą sprzedaż, a także porównać wielokanałową ścieżkę konwersji i sprawdzić z jakimi źródłami ruchu nasze kampanię ściśle współpracują. Niezbędnym elementem w przypadku każdego sklepu internetowego jest wdrożenie modułu śledzenia e-commerce. Dzięki odpowiedniej konfiguracji będziemy mogli zbierać m.in takie dane jak informacje o sprzedaży i liczbie sprzedanych produktów, wartości transakcji i lokalizacji płatności. Dzięki raportowi “Czas do zakupu” będziemy mogli sprawdzić ile dni upłynęło od wejścia na stronę do pierwszej konwersji. Dzięki tym komunikatom będziemy mogli odpowiednio zoptymalizować nasze działania remarketingowe.

Optymalizacja kampanii

Każdą kampanię należy cyklicznie optymalizować opierając się na danych analitycznych. System Google Ads udostępnia nam wiele możliwości, dzięki którym możemy dostosować reklamy w taki sposób, aby wyświetlały się tylko o określonych godzinach i w wybrane dni – na przykład wtedy, gdy notujemy największą liczbę transakcji na stronie. Dzięki takim działaniom zwiększymy dodatkowo współczynnik konwersji. Warte uwagi są również testy A/B naszych reklam. Warto, co jakiś czas wypuścić dwie wersje tych samych reklam i po kilku dniach sprawdzić, która z nich lepiej konwertuje i generuje zdecydowanie większe zyski.

Proces promocji sklepu internetowego to oprócz uruchomienia samej kampanii również odpowiednio dobrana strategia marketingowa oraz analityka internetowa. Ze względu na mnogość działań, których wymaga codzienna praca nad kampanią warto takie działania powierzyć agencji marketingowej, która zajmie i zaangażuje się w projekt od początku do końca. Połączenie kilku działów takich jak – strategii, kreacji i performance zdecydowanie zagwarantuje najlepsze wyniki i dodatkową sprzedaż. Jedną z takich agencji interaktywnych jest właśnie KERRIS.