🎉🎉🎉 AGENCJA DIGITAL ROKU 2024, WYRÓŻNIENIE “WYNIK NA MEDAL”🎉🎉🎉
Title i meta description – jak pisać aby odnieść sukces w sieci?
Warto wiedzieć, że Tag Title ma olbrzymie przełożenie na efektywność pozycjonowanej witryny. To tak naprawdę od jego długości oraz zawartości wszystko się zaczyna. Jak zatem przygotować skuteczny title i zoptymalizować go pod kątem SEO?
Czym jest znacznik Title i dlaczego jest taki ważny?
Znacznik Title to nic innego, jak tytuł strony internetowej. Wyświetla się w przeglądarce jako wynik wyszukiwania. Jest to zazwyczaj pierwszy tekst, który widzą użytkownicy poszukujący danej informacji w sieci. Tytuł dla strony internetowej jest zatem de facto tym samym, czym tytuł dla artykułu w gazecie – musi skutecznie przyciągać uwagę, jednocześnie skupiając się na konkretnej tematyce, aby potencjalny czytelnik wiedział, czego może się spodziewać.
Jeżeli zatem chcemy odnieść sukces, warto zadbać o tytuł. Od niego bowiem zależy, czy użytkownik zdecyduje się kliknąć i odwiedzić naszą stronę, czy też ją zignoruje.
Pamiętajmy jednak, że o ile drukowana prasa daje nam niemal nieograniczone możliwości, o tyle tytuł dla danej podstrony w sieci jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych Google. To właśnie tytuł sprawia, że roboty Google są w stanie zrozumieć zawartość danej strony i, co ważniejsze, ocenić czy jest na tyle wartościowa, aby ją pokazywać wysoko w wynikach wyszukiwania.
Nie można też zapominać o roli, jaką odgrywa znacznik meta description. Być może nie ma on tak wielkiego znaczenia dla samego rankingu Google, za to ma olbrzymie dla ludzi szukających konkretnych treści. Dlatego też powinien on jasno i trafnie opisywać to, co można znaleźć na stronie.
Długość znacznika title – czego przestrzegać?
Dosyć często można się natknąć na informację, że tytuł powinien mieć od 50 do 75 znaków. Z tym, że Google nie bierze pod uwagę liczby znaków, a szerokość w pikselach. Warto zatem wiedzieć, że maksymalna szerokość znacznika title wynosi 600 pikseli.
Zbyt długie tytuły są przez Google skracane przez co potencjalny użytkownik, nie widząc ich całej zawartości, może daną stronę po prostu zignorować. Dlatego pamiętajmy, aby zwracać uwagę również na długość.
Na koniec nie bez znaczenia pozostaje też urządzenie, na którym nasz title będzie się wyświetlać. Inaczej bowiem będzie wyglądać w wersji na desktop, a inaczej na urządzeniach moblinych. A więc jak stawiać, to na konkret, i maksymalnie skracać treść.
Słowa kluczowe – tak! Sztuczne tytuły – nie!
W tytule powinno się znaleźć zapytanie, które internauci wpisują w Google, szukając treści takich, jak twoje. Musimy zawrzeć więc odpowiednie słowo kluczowe, które pozycjonujemy.
Pamiętajmy jednak, że treści szukają przede wszystkim ludzie, a nie roboty Google, więc nie twórzmy sztucznych tytułów:
- Dobry tytuł strony: Jak tworzyć title dla strony – podpowiadamy!
- Zły tytuł: Title dla strony | title dla www | jaki title dla strony.
Tego typu sztuczne upychanie słów kluczowych powoduje, że być możemy znajdziemy się wysoko w wynikach Google. Ale czy kliknie w nie osoba szukająca odpowiedzi na wpisane przez siebie w Google pytanie? Wybierze raczej stronę, gdzie title wygląda bardziej naturalnie.
Na podstawie analizy 277 najbardziej skutecznych płatnych reklam niebrandowych, wynika że 42% z nich ma wykrzyknik, 25 % kropki, a tylko 11% ma znak zapytania.* To badanie sprawdza się także w przypadku tworzenia odpowiedniego title pod SEO.
Nasze najlepsze praktyki związane z title i meta description to:
- – wezwanie do działania (tzw. CTA – call to action) – zachęca internautów do wejścia na twoją witrynę oraz informuje, czego oczekujesz od nich po tym, gdy już się tam znajdą
- – język korzyści – niech potencjalny użytkownik wie, że odwiedzając twoją witrynę otrzyma to, czego szuka, a zatem skorzysta
- – podkreślaj jakość, dokładność i obszerność treści (przy dłuższych artykułach czy też poradnikach)
- – podkreślaj jakość, łatwość i szybkość – przy obsłudze np. projektu